Femina.cz » Magazín » Wellness » NEMŮŽETE BĚHAT ZKUSTE PLAVAT! Vyzkoušejte jednoduchý program pro zlepšení kondice.

NEMŮŽETE BĚHAT  ZKUSTE PLAVAT! Vyzkoušejte jednoduchý program pro zlepšení kondice.

NEMŮŽETE BĚHAT ZKUSTE PLAVAT! Vyzkoušejte jednoduchý program pro zlepšení kondice.

Magazín: Wellness | vydáno 16. 02. 2006

Jaká je nejobvyklejší metoda pro získání plavecké zdatnosti Jednoduše začít plavat – tolik bazénů , kolik zvládnete… nebo na kolik máte čas. A odplavání jedné míle nebo více se zdá opravdu působivé. Ale vaše pilné plavání bazénů není nutně nejužitečnější způsob, jak trávit váš čas v bazéně. Protože pokud nejste zkušení plavci s výbornou technikou, tak plavání bazénů také upevňuje vaše "schopnosti boje" s vodou. Zlepšovali by jste se mnohem rychleji, nejen v počtu odplavaných bazénů, ale i v plaveckých schopnostech, při větším soustředění na jak správně místo jak daleko. Zde je program, jak začít a pokračovat, když se vaše tréninkové dávky zvyšují.

Cvičení nejsou nezbytně jediná cesta. A i když poctivě provádíte plavecká cvičení, je dobré mít něco dalšího pro doplnění. Zde je tedy program pro zlepšení účinnosti a zdatnosti v plavání, při kterém můžete plavat celá tempa. Vaším prvním cílem je být schopný v podstatě se vznášet celou délku bazénu a trpělivě přidávat více bazénů odplavaných se stejnou lehkostí. Uvolněnost, vyrovnanost a hospodárnost, spíše než impozantní vytrvalost, jsou neoddiskutovatelné schopnosti velkých plavců a vy je můžete získat chytrým přístupem. Otestujte vaši účinnost. Začněte přibližně pětiminutovým uvolněným plaváním volným stylem bez zastavení. Nezabývejte se tím, kolik bazénů odplavete. Místo toho se soustřeďte na to, jak lehce a účinně jste schopni plavat jeden bazén za druhým. (Pozn: uvažujeme 25m bazén). Začněte tak pohodlně, jak můžete (aniž by z toho bylo plavecké cvičení) a sledujte, jestli jste schopni udržet tuto pohodlnost s rostoucí vzdáleností. Současně si pro každý odplavaný bazén počítejte záběry (začněte od druhého bazénu). Jste schopni udržet účinnost temp v 10% vašeho nejnižšího počtu (Tj. jestliže váš druhý bazén jste odplavali 20 tempy, žádný další bazén nepřekračuje 22). Je-li tomu tak, jste připraveni pro mírné přidání. Zvolte vzdálenost pro vaše plavecké úseky. Jestliže jste nemohli plavat 5 minut bez zastavení, plavte úseky 25 metrů, v sériích popsaných níže. Odplavali-li jste 5 minut, ale váš počáteční počet záběrů byl více než 20 a vyšplhal se přes 10%, plavte 25 a 50. Byl-li váš počáteční počet záběrů přes 20 nebo se zvýšil o více než 10% (z počátečních méně než 20), můžete plavat až 75 metrové úseky. Udržíte-li počet záběrů pod 20 během 5 minutového plavání (aniž by jste podváděli tak, že se hodně odrážíte od stěny bazénu nebo kloužete na konci), můžete plavat úseky až do vzdálenosti 100 metrů. Vytvořte z hospodárnosti a uvolněnosti zvyk. Plavte pravidelné série (2 až 3 týdně) trvající 15 minut vaší stanovené délky. Neohlížejte se na čas. Místo toho si nastavte své pauzy mezi intervaly na 4 až 6 jogínských dechů (hluboký, pomalý, uvolňující). Jediné, na co se v těchto opakováních soustředíte, je rozvoj instinktu pro plynulé, uvolněné a kontrolované plavání. Během plavání si počítejte tempa. Jestliže ztratíte pocit lehkosti nebo se vám zvýší počet temp o více než 10%, odpočívejte déle (více nádechů a výdechů) a/nebo zpomalte. Dělejte dobře jednu věc. Je tolik věcí, které tvoří dobrý záběr a je snadné podlehnout paralýze z analýzy, když se snažíte dělat vše dobře. Zjednodušte si práci a myslete na jediný smyslový vjem v daném čase. Testujte všechny a zjistěte, který vám sedne nejlépe a umožní plavat s méně tempy. Zde je menu: Držte svou hlavu ve středu. Dívejte se dolů, spíše než dopředu. Držte přímou linii páteře a hlavy. Plavte "z kopce". Opřete se o hruď, dokud vaše kyčle neucítíte lehké a vy se cítíte podporování vodou. Plavte "vyšší". Soustřeďte se na použití vaší ruky k prodloužení linie vašeho těla spíše než na tlačení vody. Plavte "propojeni". Pociťte, jako když plavete celým svým tělem, ne jen rukama a nohama. Plavte "hladce". Pronikejte vodou; protáhněte se co nejmenší dírou. Plavte "potichu". Poslouchejte se a dělejte co nejmenší hluk nebo co nejméně šplíchejte. Autor: Terry Laughlin totalniplavani.cz PS: Přístě Vysoká škola plavaní jako ryba - stále se můžeme zkokonalovat. Naštěstí se máme také od koho učit... A navíc... Doktorát v účinnosti temp!

Další články z rubriky

Komentáře (1)

Datum Autor Nadpis
22. 10. 2011 xxkouckaxx + (reakcí: 0)

Testy kosmetiky

Astor Omlazující korektor 3v1 Lift Me Up

Astor Omlazující korektor 3v1 Lift Me Up

Stroj času pro vaši pleť!

Testy kosmetiky: Dekorativní | vydáno 02. 12. 2016

Naše tipy

Dnešní horoskop

Blíženec

02. 12. 2016 Horoskop Blíženec

Pokud ti přišly dvě nabídky práce a ty nevíš, která je ta správná, zkus se spolehnout na intuici, která tě s naprosto... Celý horoskop

Karta dne

Král poháru
Očekávej skvělý den, naplněný harmonií a radostí. Skvělá spolupráce na tebe čeká s muži narozenými ve znamení Ryby, Raka a Štíra. Pokud toužíš po lásce, přátelství či ...

Astroporadna - odpovídá Sára

astroporadna
  • Duchovno
  • Výklad tarotů
  • Magické obrázky
  • Andělské karty
  • Výklad pomocí kamenů
  • Partnerské vztahy
  • Aktivace čaker
Nech si poradit

Redakční blog

Redakční blog

Šikana, zlozvyky i rozchody aneb Nový týd...

No, podle nadpisu to nevypadá na moc veselý první adventní týden na Femině, ale rozhodně se nemusíš bát. Zas tak drsn...

Celý článek

Stojí za hřích

TOPlist