Femina.cz » Magazín » Wellness » Nebezpečný chronický únavový syndrom

Nebezpečný chronický únavový syndrom

Nebezpečný chronický únavový syndrom

Magazín: Wellness | autor: Dorotka G. | vydáno 11. 04. 2013

Každá z nás má někdy pocit, že už neuzvedne ani propisku, natož aby si stoupla k plotně. Po celodenním kolotoči občas padáme únavou a není se co divit. Povinnosti, které nás celý den nenechají vydechnout, změna času, počasí, to vše na nás působí a nadměrně zatěžuje a unavuje.

Většinou stačí, když si pořádně odpočineme, uvolníme se při příjemné činnosti nebo u dobré knihy či filmu. Ale jsou i tací, kterým spánek a odpočinek nestačí. Únava přechází do chronického stádia a tehdy už mluvíme o chronickém únavovém syndromu. Není to výmysl přepracovaných žen, ale stav, kdy nemáte sílu téměř na nic.

Jak poznáte, že právě vy tímto syndromem trpíte?

  • máte pocit nepřekonatelné únavy déle než půl roku a odpočinek ani spánek nezabírá
  • míváte k tomu bolesti hlavy a svalů
  • zvětšují se vám uzliny nebo vás pobolívá v krku
  • po každé psychické nebo fyzické zátěži vám stoupne teplota
  • špatně spíte, máte pocit vnitřního neklidu, úzkosti a napětí.

Chronický únavový syndrom postihuje lidi velmi energické a nejvíce zaměstnané. Nejčastěji to bývají (až v osmdesáti procentech  případů) ženy ve věku mezi dvaceti a pětačtyřiceti lety. Lékaři nevědí, co přesně tento stav způsobuje. Někdy se objeví po prodělané nemoci, někdy po příliš stresově vypjatém období. Jelikož přesnou příčinu neznáme, není možné ji ani přesně léčit. Definitivně se zbavit této nemoci je velmi zdlouhavý proces, trvající i několik let.

Jak na únavu?
Proto byste se měli i při sebenáročnějším povolání naučit odpočívat. Samozřejmostí by měl být pohyb, sport a správná výživa. Také byste se měli naučit dobře zvládat stres. Že nevíte jak na to? Jednoduše: naučte se říkat ne. Nenechávejte na sebe naložit všechnu práci za cenu úplného vyčerpání. Relaxujte.

Zdravá výživa je důležitá pro podporu imunity. Když nemáte chuť k jídlu, nenahrazujte jídlo sladkostmi. Ani čokoláda pocit únavy nevyřeší. Do jídelníčku naopak zařaďte dostatek ovoce a zeleniny. Pomohou vám i preparáty s vitaminy A, C, E a skupiny B. Sáhněte po bylinkách, jako jsou echinacea, lékořice nebo svízel, které pomáhají při velkém stresu a posilují imunitu.

Boj s touto nemocí není jednoduchý a je zdlouhavý. Jestliže jej chcete vyhrát, musíte se obrnit trpělivostí a nemoci se nepoddávat.

Máte zkušenosti s chronickým únavovým syndromem? Překonaly jste ho? Jak jste to zvládly a jakými prostředky?

Foto zdroj: profimedia.cz

Další články z rubriky

Komentáře (5)

Datum Autor Nadpis
04. 10. 2013 Eva Imunita (reakcí: 0)
11. 06. 2013 IVANKA294 ... (reakcí: 0)
20. 04. 2013 Lydia001 Syndrom (reakcí: 0)
12. 04. 2013 Bobina1 - (reakcí: 2)
11. 04. 2013 viki11 syndrom únavy (reakcí: 1)

Testy kosmetiky

Astor Omlazující korektor 3v1 Lift Me Up

Astor Omlazující korektor 3v1 Lift Me Up

Stroj času pro vaši pleť!

Testy kosmetiky: Dekorativní | vydáno 02. 12. 2016

Naše tipy

Dnešní horoskop

Lev

05. 12. 2016 Horoskop Lev

Rozhodla ses pro radikální úklid. Začneš šuplíky v dětských stolech a nakonec budeš kmitat po domě jako fretka. Rodin... Celý horoskop

Karta dne

Sedm pohárů
Zpráva, která k tobě přichází, tě velmi nemile překvapí. Budeš postavena přes složité a náročné rozhodování. Nic neuspěchej, dopřej si dostatek času na odpověď a pořád...

Astroporadna - odpovídá Sára

astroporadna
  • Duchovno
  • Výklad tarotů
  • Magické obrázky
  • Andělské karty
  • Výklad pomocí kamenů
  • Partnerské vztahy
  • Aktivace čaker
Nech si poradit

Redakční blog

Redakční blog

Výklady karet, láska i Vánoce aneb Nový t...

Taky už tě tak stresuje, jak nezadržitelně se Vánoce blíží? Začínáš panikařit, protože ještě nemáš nakoupené všechny ...

Celý článek

Módní policie

TOPlist