Femina.cz » Magazín » Wellness » Jak léčit nespavost?

Jak léčit nespavost?

Jak léčit nespavost?

Magazín: Wellness | autor: Renata Jarošová | vydáno 07. 12. 2009

Potíž se spánkem může znamenat dlouhou noc, ale následující den bývá ještě delší. Vyvarujte se několika svým návykům a začněte konečně sladce spát!

 

Nadměrné množství kofeinu
Káva, pro většinu představuje nejlepší cestu, jak se po ránu nastartovat, ale velké množství kávy může znamenat problém večer usnout. Pokuste se vyhnout všemu kofeinu alespoň pět hodin před spaním. Nejen káva, ale i Coca-cola, černý čaj obsahují významné množství kofeinu.


Vstáváte brzy a víkend prospíte
Pro tělo je důležitý pravidelný režim dne. Tím, že jeden den budete spát do dvanácti a další den vstávat v šest ráno, ještě více podpoříte problémy s nespavostí. Pravidelnost by mělo mít jak vstávání, tak i usínání. Pokud si navyknete na určitý spánkový režim, prospěje to nejen kvalitě spánku, ale i zdraví, a s tím souvisejícímu vašemu vzhledu.


Usínáte s notebookem a televizí
Lenošení na gauči, sledování televize a ještě kontrola e-mailů před spánkem vypadá neškodně, ale studie ukazují, že může negativně ovlivnit kvalitu spánku. Místo toho vyzkoušejte něco na uvolnění a odstranění stresu z celého dne. Procházka či protažení těla, horká koupel nebo hrnek teplého mléka dokáže perfektně připravit tělo ke spánku.


Špatné místo pro spánek
Klidné a útulné prostředí je základem pro dobrý spánek. Zastínit okna, nastavit v pokoji teplotu, tak aby nebylo příliš teplo nebo zima, pohodlné a příjemné pyžamo a povlečení, eliminace hluku. To vše přispěje ke zlepšení kvality spánku. Jak je důležité správné uspořádání a vybavení ložnice, se dočtete v článku Základ zdraví? Ložnice!


Příliš alkoholu
Jedna sklenice vína v podvečer může navodit pohodu a také způsobit, že usínání bude mnohem jednodušší. Ovšem příliš alkoholu škodí, a to i spánku.


Stres
Určitě nesnášíte, když vás něco trápí a jste nuceni stále o problému přemýšlet, dokola se pořád honí stejné myšlenky, ale spánek nikde. Abyste zabránili tomuto prolínání myšlenek před spánkem, musíte se problému zbavit. Popovídejte si s přáteli, sestavte si seznam, co uděláte, abyste se problému zbavili, zacvičte si nebo pusťte relaxační hudbu, která zklidní vaši mysl před spánkem. Tipy, jak se vyhnout stresu najdete v článku Nenechte se stresovat!

Další články z rubriky

Komentáře (6)

Datum Autor Nadpis
09. 08. 2014 martinnatr dost dobrý (reakcí: 0)
11. 04. 2014 Valérie Konec nespavosti (reakcí: 1)
09. 10. 2012 krockovapavla :) (reakcí: 0)
28. 09. 2012 LifeTime Bra, nu vet jag...e4r ne4mligen ockse5 Stenbock, och sitter just nu och feuanrdr pe5 vad jag ska ha ff6r urse4kt ff6r att slippa alla me5sten...DET BLIR EN VIT Ld6GN!Ha det gott!!Kram (reakcí: 0)
30. 01. 2012 magic11 - (reakcí: 0)
10. 10. 2011 mistrix ... (reakcí: 0)

Testy kosmetiky

Eucerin Krém na nohy UreaRepair Plus 10%

Eucerin Krém na nohy UreaRepair Plus 10%

Pro zdravou pokožku nohou a krásná chodidla!

Testy kosmetiky: Tělová | vydáno 24. 03. 2017

Naše tipy

Dnešní horoskop

Vodnář

26. 03. 2017 Horoskop Vodnář

Máš chuť pustit se do něčeho nového? Není nic jednoduššího, než se přihlásit do nějakého kurzu nebo semináře. Nejen, ... Celý horoskop

Karta dne

Poslední soud
Velmi brzy již začne nová fáze tvého života, nyní stojíš na pomyslné křižovatce a musíš se rozhodnout, kterým směrem půjdeš. Neváhej, protože uvnitř svého nitra jsi ji...

Astroporadna - odpovídá Sára

astroporadna
  • Duchovno
  • Výklad tarotů
  • Magické obrázky
  • Andělské karty
  • Výklad pomocí kamenů
  • Partnerské vztahy
  • Aktivace čaker
Nech si poradit

Redakční blog

Redakční blog

Femina v novém kabátku

Nový týden je tady a s ním také konečně po dlouhé zimě oficiálně přichází jaro. Také už se nemůžeš dočkat, až se přír...

Celý článek

Módní policie

TOPlist