Těhotenství a správná strava

Těhotenství a správná strava

Magazín: Rodina a děti | autor: Famous | vydáno 16. 01. 2008
Středomořský jídelníček je podle mnoha studií z předchozích let nejzdravější ze všech známých kuchyní světa. Podle řeckých odborníků však ženy, které se takto stravují v těhotenství, rodí děti, které později v životě jen zřídka postihne astma či alergie.
Těhotenství a správná strava
1 fotografií
Zobrazit galerii


Odborníci z Řecka sledovali u 507 žen z baleárského ostrova Menorca (Španělsko), jak se stravovaly před a během těhotenství. Po šesti letech od porodu pak vyšetřili jejich děti na astma a dušnost a také u nich provedli kožní test na šest nejznámějších alergenů.

Z analýzy výsledků vyplynulo, že děti nijak neovlivnily náchylnost k těmto zdravotním problémům vlastním jídelníčkem, tedy tím, co samy v tomto období jedly. Ale významnou roli hrál jídelníček jejich matek během těhotenství. Ženy konzumující během gravidity pokrmy typické pro středomořský jídelníček porodily děti, které měly až čtyřikrát méně alergie a astma ve srovnání s těmi dětmi, jejichž matky během těhotenství konzumovaly minimum středomořské stravy.

Typický mediteránní jídelníček je přitom bohatý na ovoce, zeleninu, olivový olej, ryby, celozrnné cereálie, luštěniny a ořechy. Zvláště významné pro zdraví dítěte bylo, když matky konzumovaly zeleninu alespoň osmkrát týdně, ryby nejméně třikrát týdně a luštěniny alespoň jednou týdně. Riziko astmatu a alergií u dítěte naopak výrazně zvyšovalo to, když matky konzumovaly červené maso více než třikrát týdně.

Studie doktorky Ledy Chatzi z University of Crete byla publikována v odborném časopise Thorax.

Komentáře (3)

Datum Autor Nadpis
21. 02. 2012 krockovapavla :) (reakcí: 0)
26. 06. 2011 lijan strava (reakcí: 0)
25. 03. 2011 aknela11 myslím (reakcí: 0)

Zobrazit vše Přidat komentář





Prémie 20 bodů vám bude připsána za relevantní komentář v délce alespoň 30 znaků.
Nejste přihlášen/a, proto opište text, který vidíte na obrázku níže.
Přihlaste se zde. captcha
TOPlist