Dva šálky kávy denně zdvojnásobí riziko potratu
Dva šálky kávy denně prý toto nebezpečí zvyšují až dvakrát ve srovnání s ženami, které nepřijímají kofein vůbec.
Vědci ze San Franciska zjistili, že konzumací dvou nebo více šálků tradiční kávy nebo pěti plechovek kofeinem obohacené slazené vody denně bylo riziko potratu zdvojnásobeno. Ženy přijímající denně méně než 200 miligramů kofeinu zvýšily riziko potratu o 40 procent ve srovnání s těmi ženami, které nekonzumují kofein vůbec.
Nejdůležitějším vzkazem pro těhotné ženy z našich objevů je to, že by se měly rozhodnout přestat konzumovat kofein v těhotenství, protože tento výzkum poskytuje jasnější a silnější důkazy, že vysoké dávky kofeinu během těhotenství zvyšují riziko potratu.
Kofein se dostává přes placentu do plodu, jeho nevyvinutý metabolismus však tuto drogu není schopen zpracovat, navíc kofein ovlivňuje vývoj buněk a snižuje průtok krve placentou, což může vést k zhoubnému vlivu na vývoj plodu.



















Komentáře (5)