7 věcí, které vás na pohovoru potopí

Když jde o vaše vysněné zaměstnání, máte pocit, že jde o všechno. Nervozita dělá svoje, ale lidé stále zakopávají i o vlastní nepřipravenost, či hloupost…

Pokud chcete uspět, rozhodně se na pohovoru vyvarujte těchto věcí:

1. Přijďte pozdě (a ani nezavolejte)
Může se stát cokoli – ujede autobus, zastaví vás policie, babička si pozdě vyzvedne dítě. Personalisté to chápou, jsou také jen lidé. A tak včasná omluva, že jdete pozdě, většinou zachová šance na získání místa.
Ideální je nechávat si 10 až 15 minut k dobru. Přijít extrémně brzy je však taky problém – od toho jsou kavárny, kde se dá počkat.

2. Jako by vás schůzka překvapila…
Jednoduchá doporučení:
•    Když jdete na pohovor místo oběda, pořádně se ráno nasnídejte, ať není váš žaludek slyšet víc než hlas.
•    Nechoďte na schůzku cestou z tenisového kurtu do sprchy.
Napadne vás řada dalších příkladů. Buďte zkrátka připraveni zapůsobit.

3. Chovejte se jako v baru
Flirtování, obecná čeština, extravagantní účes – pokud nejdete na pohovor do reklamky nebo uměleckého ateliéru, nejspíš podobnými věcmi zaměstnavatele odradíte. Na pohovor se nejdete seznamovat a lovit kamarády.

4. Reagujte co nejpozději
Týká se především odpovídání na emailové poptávky a podobně. A po schůzce je dobrým zvykem poslat potenciálnímu zaměstnavateli krátký email – poděkování za schůzku a zopakování zájmu o nabízenou pozici. Moc se nerozepisujte, dlouhé emaily nikdo nebude číst.

5. Esemeskujte a surfujte během schůzky
Mobil si zkrátka před pohovorem vypněte. Nemůžete ovlivnit, že vám někdo zavolá, ale máte zcela ve své moci, zda se o tom někdo dozví.

6. Chovejte se v sídle zaměstnavatele co nejhůře
Ano, pohovor má jasný začátek a jasný konec. Ale nepodceňujte ani to, jak zapůsobíte na recepční, sekretářku, kolegy a další lidi v sídle firmy, v níž se ucházíte o práci. Nikdy nevíte, jak se bude tvářit asistent, který vás bude uvádět k personalistovi. Někdy stačí křivý pohled, a šance jsou minimální.
Nejhůře znamená ovšem i to, že se naopak se všemi začnete seznamovat, plácat po ramenou, propukat v nadšený smích při každém náznaku vtipu a podobně. Zkrátka se snažte to nepřehnat ani na jednu stranu.
Samostatnou kapitolou je pak přímý konflikt s člověkem, který s vámi vede interview. Personalisté s oblibou vyprávějí „historky z natáčení“ o agresivních uchazečích, fyzických napadeních, vulgárních výrazech a podobně.

7. Očerněte bývalého zaměstnavatele
Svět je malý. A malé je i město. Šéfové firem se často znají. Pokud tedy hledáte práci ve stejném oboru, mluvte o svých bývalých zaměstnavatelích opatrně. Většinou váš budoucí šéf dobře ví, jak jste pracovali na předchozí pozici a proč jste z ní odešli.

Připraveno ve spolupráci s investicniweb.cz

27.1.2011 10:00| autor: Andrej Rády

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

TOPlist