Femina.cz » Magazín » Móda » Chopte se vesel!

Chopte se vesel!

Chopte se vesel!

Magazín: Móda | autor: Zuzka | vydáno 23. 03. 2007

Nevíte, jak svému tělu ubrat pár kil Pravda, bez trochy potu to nepůjde, ale kdo se snaží, bude odměněn. Zkuste veslovat!


Nemusíte se hned hnát k řece, nasednout na pramičku a uchopit veslo. Stačí pevná zem pod nohama a trenažér. V Praze na Vinohradech jako první nabízí Crew Class – tedy skupinové aerobní cvičení na veslařských trenažérech – fitcentrum Concept Fitness.

Pro koho je veslování dobré
Ať už vám je 9 nebo 99 let, ať jste ve formě nebo na tom teprve pracujete, veslování je skvělé aerobní cvičení, které vám pomůže být fit. Zátěž si volí každý sám podle kondice. U skupinových lekcí je výběr z několika tréninkových programů – zvýšení výkonnosti, kardiotrénink, redukce nadváhy aj. Instruktor, stejně jako např. u spinningu, dohlíží na správnou skladbu, techniku a intenzitu cvičení a vybírá hudbu. Rytmus představuje u veslování na trenažéru počet temp (zátahů) za minutu. 

Největší výhodou veslování je souběžné zapojení všech hlavních svalových skupin nohou, hýždí, rukou, břicha i zad a to včetně vnitřních svalů, které napomáhají ke správnému držení těla a působí preventivně u mnoha problémů s páteří. Svaly jsou navíc zapojovány ve větším rozsahu než u většiny jiných druhů pohybu a tím se zvětšuje jejich hybnost a pružnost. Narozdíl od běhu nebo aerobiku se jedná o pohyb bez nárazů, šetrný ke kloubům, který lze doporučit také pro rehabilitaci po mnoha typech úrazů.

Typická lekce Crew Class trvá přibližně 55 min a spálíte při ní téměř dvojnásobek kalorií než při klasickém aerobiku nebo posilování.
•    rozehřátí volným veslováním na trenažéru, cca 5 min
•    protažení, asi 5 min
•    vlastní cvičení na trenažéru většinou rozdělené do několika intervalů různé intenzity, 30 – 35 min
•    zklidnění, 5 min
•    strečing, protažení, 5-10 min

Jak  vybrat správný trénink:
Aby byl tréninkový program účinný a splnil očekávání, je třeba si předem stanovit reálný cíl. Tím může být zvýšení kardiorespirační vytrvalosti, redukce hmotnosti, zvýšení svalové výkonnosti apod.

Obecně platí stejná pravidla jako u jiných druhů pohybu:
  • Pro spalování tuků je nejvhodnější cvičení aspoň 30 – 40 minut dlouhé nízkou intentzitou, tedy takovou kdy při cvičení jsme ještě např. schopni konverzovat. Je vhodné zařadit několik kratších přestávek.
  • Pro zvyšování výkonnosti, zejména svalové, působí nejlépe série krátkých, maximálně dvouminutových, velmi intenzivních cvičebních intervalů.
  • Univerzální trénink pro zdraví se nachází někde mezi těmito dvěma přístupy. Aby bylo cvičení účinné, doporučuje se absolvovat aspoň dvě tréninkové jednotky týdně.

Podívejte se na www.conceptfitness.cz  na možnost ukázkových tréninkových lekcí zdarma.

Další články z rubriky

Komentáře (2)

Datum Autor Nadpis
29. 02. 2012 xxkouckaxx + (reakcí: 0)
18. 11. 2011 goldie ... (reakcí: 0)

Testy kosmetiky

Goldwell Modelovací pasta na vlasy Stylesign Texture

Goldwell Modelovací pasta na vlasy Stylesign Texture

Ideální pro jemné vlasy...

Testy kosmetiky: Vlasová | vydáno 27. 03. 2017

Naše tipy

Dnešní horoskop

Váhy

28. 03. 2017 Horoskop Váhy

Dnešní den bude ve znamení oslav. Podaří se ti zdárně dotáhnout do konce projekt, potkáš se s dávno zapomenutou kamar... Celý horoskop

Karta dne

Královna mečů
Jsi postavená před důležitou konfrontaci, do života ti přichází starší žena, která se nebojí nahlas říct svoji pravdu. Nepřemýšlí nad tím, jestli někoho zraní a bez ob...

Astroporadna - odpovídá Sára

astroporadna
  • Duchovno
  • Výklad tarotů
  • Magické obrázky
  • Andělské karty
  • Výklad pomocí kamenů
  • Partnerské vztahy
  • Aktivace čaker
Nech si poradit

Redakční blog

Redakční blog

Online výklad karet i tipy pro krásu aneb...

Pokud ses nemohla dočkat dalšího online výkladu karet, který pro tebe každý měsíc chystá Sára, pak je konečně tady. U...

Celý článek

Módní policie

TOPlist