Beauty tip: Lancôme – francouzská dokonalost

Legendární značka Lancôme, průkopník ve světě rtěnek, má za sebou 75 let plných krásy a oslav ženskosti. V současné době se řadí mezi nejúspěšnější značky v oblasti luxusních rtěnek.

Lancôme založil v roce 1935 vizionář jménem Armand Petitjean s cílem rozšiřovat francouzského ducha a vkus po celém světě. Ani ne šest let po svém vzniku již byl Lancôme distribuován do 30 zemí a v roce 1942 značka otevřela svou první školu pro kosmetičky, jejichž úkolem bylo šířit současné pojetí francouzské krásy do celého světa. Dnes je Lancôme nesporně mezinárodním lídrem na trhu luxusní kosmetiky.

Nekonečná ženskost ve rtěnkách  Lancôme
Rtěnka, která se na trhu objevila v roce 1935, je dnes nepostradatelnou součástí dnešního světa krásy. Stala se odrazem půvabu a tvůrčího pokroku značky. V roce 1937 ovládl Armand Petitjean trh svou průlomovou rtěnkou Rose de France. Její název měl být poctou emblému značky a také zemi, kterou zakladatel značky hodlal dovést na vrchol kosmetického trhu. Svou bohatou a hedvábně jemnou texturou, poutavým odstínem a jemnou vůní bulharské růže se Rose de France stala jednou z nejoblíbenějších a nejvýše ceněných rtěnek po více než třicet let.

Tipy na dokonalé líčení rtů najdete v článku Beauty tip: Smyslné rty

Armand Petitjean podporoval smysl pro prestiž a eleganci „à la française“, vytvořil přitom řadu rtěnek s evokativními jmény, jakými byly Versailles (1949), Le Chambord (1952), Les Miroirs (1953) nebo Au Rosier (1954), a k nim nechal ve své klenotnické dílně v Cran-Gevrier nedaleko Annecy vyrábět propracované obaly.

Zřejmě největšího věhlasu dosáhla mezi ranými rtěnkami Clef de Coquette (1951), která byla později inspirací pro současnou L’Absolu Rouge. Právě tato kultovní rtěnka si získala srdce žen po celém světě a proměnila běžnou aplikaci rtěnky v ryzí požitek.
Po celá desetiletí platí, že když se řekne rtěnka Lancôme, znamená to vždy nejdokonalejší texturu, nejbohatší a nejsytější barvy a elegantní, neobyčejná balení.

Věděla jste?
– Mezi lety 1945 až 1961 se pouzdra rtěnek Lancôme vyráběly v Cran Gevrier v savojské oblasti ve Francii, v továrně patřící Armandu Petitjeanovi a provozované Charlesem Frydlenderem. Lancôme se tak stal jedinou značkou, která nechávala vyrábět pouzdra ke svým rtěnkám v klenotnické továrně, která v té době byla jednou z nejmodernějších ve Francii. Charles Frydlender dohlížel na 120 kroků (projekt, výroba, čištění, lakování, dekorování, atd.) potřebných pro výrobu uměleckých miniatur navržených Georgesem Delhommem.

– Když Armanda Petitjeana oslovili s návrhem na zcela novou rtěnku v jednorázovém obalu, odmítl. Přestože nápad považoval za zajímavý, neodrážel obal jeho představu rtěnky jako luxusního doplňku.

– Armand Petitjean byl svého druhu vizionář, který snil o tom, že jednoho dne prodá rtěnku každé ženě v Číně. Tento sen se začal naplňovat nedlouho po jeho smrti, když v roce 1993 Lancôme zahájil své působení v Číně.

– V padesátých letech začal Lancôme vědomě spojovat své líčení s význačnými filmy. Odstín „Un Rouge nommé Désir“ byl uveden ve stejném roce jako trhák „Tramvaj do stanice Touha“ (Elia Kazan, 1952, v hl. roli Marlon Brando), jarní uvedení „Tango Rose“ je zase spojeno s filmem „Sayonara“ (Joshua Logan, 1958, hl. role také Marlon Brando).

– Každý den se ve světe prodá 14 000 rtěnek L’Absolu Rouge.

„Ženské rty by se měly lesknout stejně jako rty dítětě.“ Armand Petitjean, zakladatel Lancôme v roce 1935

Podívejte se i na článek Rtěnkové kouzlení

20.8.2010 12:00| autor: Renata Jarošová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

TOPlist