Femina.cz » Magazín » Hubnutí » Zacvičte si Pět tibeťanů IV. část

Zacvičte si Pět tibeťanů IV. část

Zacvičte si Pět tibeťanů IV. část

Magazín: Hubnutí | autor: Renata Petříčková | vydáno 26. 08. 2009

Čtvrtý Tibeťan – Most


Most protahuje celé tělo a příznivě působí na zažívání, břišní a zádové svaly. Cviky gradují a tohle je určitě jeden z těch maximálně pohodlných cviků, na který se budete těšit. Příjemný je už začátek, protože do základní polohy se dostáváte z polohy embrya, z relaxační polohy po třetím cviku, po Půlměsíci.

Cvičíme…

Z této příjemné polohy si sedneme, klidně a beze spěchu. Záda postupně napřímíme, nohy napneme a chodidla budou směřovat vzhůru, přesněji prsty na nohou směřují vzhůru a jsou opět postaven asi tak na šířku ramen. Dlaně leží na podložce vedle hýždí a prsty směřují k nohám a důležité je, aby byli v úrovni hýždí, nikoliv za zády.

Kloužeme zadečkem k nohám a dýcháme podle potřeby
Opět začínáme tím, že necháme bradu klesnout na hruď Poté se vzepřeme na rukou, zvedneme kolena a přes paty se postupně posunujeme dopředu, až budou chodidla stát celou plochou na podložce. Poté se začneme prohýbat směrem nahoru, zvedáme zadeček a tělo.

Je-li tělo ve vodorovné poloze, pak v této chvíli je správný čas na to, abychom jemně zaklonili hlavu a opět otevřeli ústa. Více se již neprohýbáme! Dávejte si také velký pozor na neklouzavou podložku, podklouznutí by mohlo být nebezpečné.

Vracíme se do výchozí polohy, klidně a pomalu. Pár vteřin se uvolníme a začínáme další sérii cvičení Mostů. Když se zvedáme nahoru, vdechujeme, když se vracíme zpět, vydechujeme. Protože je to cvik trochu náročnější, těžko se vám na první pokusy podaří dostat se do polohy mostu na jeden jediný nádech. Nic se neděje a můžete si nadechnout a vydechnout kolikrát chcete, postupně, jak budete v cvičení lepší a lepší, zvládnete to správně, tedy na jeden výdech a vdech.

Vyrovnávací pozice

Z polohy mostu se dostaneme opět do sedu. Končíme cvičení a zasloužíme si relaxaci. Ohněte se směrem k chodidlům a nechte nohy roztaženy v poloze podobné tureckého sedu, jen s tím rozdílem, že vaše palce nohou a paty by měli být vzájemně spojeny. Na nohy si položte ruce a odpočívejte v lehkém předklonu. Snažte se dýchat hodně „do těla“, aby se dechem masírovali vnitřní orgány, které jsou tímto cvičením notně posíleni.

Upozornění:
Nespěchejte na sebe, začínejte opravdu jen několika opakováními, vůbec zde není důležité trhat výkonnostní rekordy, ale jde v první řadě o hezký a příjemný pocit. Dobře se necítíme proto, že uděláme mnoho opakování, ale proto, že i několika opakováním rozproudíme energetické dráhy v těle… Svaly a únava nemají s těmito cviky nic společného. Zhruba za měsíc se můžeme směle dostat k 21 opakováním, které jsou považovány za ideální.

Další články z rubriky

Komentáře (0)

Tento článek ještě nikdo nekomentoval.

Testy kosmetiky

Chanel Multifunkční pečující řasenka Dimensions de Chanel

Chanel Multifunkční pečující řasenka Dimensions de Chanel

Prodlužuje, tvaruje, zhušťuje!

Testy kosmetiky: Dekorativní | vydáno 07. 12. 2016

Naše tipy

Dnešní horoskop

Ryby

07. 12. 2016 Horoskop Ryby

Dnes si dej pozor na výhodné nákupy. Měj na paměti, že žádná sleva není zadarmo. Zbytečně neutrácej, raději šetři kor... Celý horoskop

Karta dne

Ďábel
Dnes raději odlož důležitá rozhodnutí stranou, zejména pokud jde o vztahy a finanční záležitosti. Mohla bys přijít nejen o značnou finanční sumu, hrozí ti také ztráta ...

Astroporadna - odpovídá Sára

astroporadna
  • Duchovno
  • Výklad tarotů
  • Magické obrázky
  • Andělské karty
  • Výklad pomocí kamenů
  • Partnerské vztahy
  • Aktivace čaker
Nech si poradit

Redakční blog

Redakční blog

Výklady karet, láska i Vánoce aneb Nový t...

Taky už tě tak stresuje, jak nezadržitelně se Vánoce blíží? Začínáš panikařit, protože ještě nemáš nakoupené všechny ...

Celý článek

Módní policie

TOPlist