Femina.cz » Magazín » Hubnutí » Hubnutí nikdy nebylo snazší. Stačí jen 2,5 minuty cvičení denně!

Hubnutí nikdy nebylo snazší. Stačí jen 2,5 minuty cvičení denně!

Hubnutí nikdy nebylo snazší. Stačí jen 2,5 minuty cvičení denně!

Magazín: Hubnutí | autor: Marta Dostoupilová | vydáno 14. 11. 2012

Nenajdete ve svém diáři čas na návštěvu posilovny? Nechce se vám běhat v zimě a dešti? Nebo jste jen jednoduše líná? S přijatelným a celkem příjemným řešením přišli američtí vědci. Tvrdí, že shodit špeky pomohou pouhé 2,5 minuty pohybu denně!

Podle studie se dá intenzivním, ale takto krátce trvajícím cvičením spálit až 220 kalorií. Až dosud se přitom doporučovalo minimálně 150 minut mírného či 75 minut intenzivnějšího cvičení týdně. Jenže badatelé dokázali, že stačí jen málo!

Pět zdravých lidí uzavřeli do místnosti a napojili je na přístroje, které monitorovaly, kolik kalorií spálí. Jejich cvičebnímu režimu přizpůsobili také jídelníček. Dbali na to, aby nejedli příliš málo, nebo naopak příliš mnoho. Dobrovolníci strávili dva dny v týdnu sedavou činností, například prací před počítačem. Třetí den cvičili v intervalech pětkrát 30 sekund na rotopedu s velmi vysokým převodem. Dokázali vypotit oněch 220 kalorií, což za rok činí pěkných pár kilo dole. Je třeba dodat, že samotné cvičení díky intervalům trvalo více než oněch 2,5 minuty. Během intervalů, které měly délku 4 minut (tedy dohromady 20 minut), ale cvičící do pedálů šlapali značně uvolněněji, v podstatě jen aby udrželi tělesnou teplotu. Většinu kalorií pak spálili jen při intenzivnějším pohybu.

Pokud patříte k většině lidí, kteří ke cvičení nemohou najít dostatečně silnou motivaci, mohl by pro vás představovat krátký, ale velmi intenzivní pohyb ideální řešení. Jen na začátku vědci doporučují kvalifikovaného trenéra, který vám s cviky poradí.

Vysoce intenzivní cvičení pomáhá stabilizovat hladinuk cukru v krvi. Člověk při něm používá 80 procent svalů. Pro srovnání: při mírném joggingu namáháme jen 40 procent svalové hmoty. To znamená jediné: v těle se více odbourávají zásoby cukru. Navíc podle vědců prospívá také srdci. Tento způsob pohybu ale bohužel nemusí vyhovovat každému. Existují i tací lidé, kteří po něm příliš nezhubnou.

A jaký druh cvičení je lepší podle odborníků zvolit? Pro ty, kteří trpí nadváhou, je ideální už zmíněná jízda na rotopedu, která tolik nezatěžuje klouby. Ostatní mohou zkusit třeba běh, v tomto období spíše na běhacím pásu.

Foto zdroj: profimedia.cz

Další články z rubriky

Komentáře (8)

Datum Autor Nadpis
03. 01. 2013 JeyJey - (reakcí: 0)
18. 11. 2012 manislava 2,5minuty (reakcí: 1)
15. 11. 2012 lucik21 ... (reakcí: 0)
14. 11. 2012 krockovapavla :) (reakcí: 0)
14. 11. 2012 Peggy89 . (reakcí: 0)
14. 11. 2012 lidka2 líbilo by se mi (reakcí: 0)
14. 11. 2012 viki11 hubnutí (reakcí: 0)
14. 11. 2012 Bobina1 - (reakcí: 0)

Testy kosmetiky

Eucerin Krém na nohy UreaRepair Plus 10%

Eucerin Krém na nohy UreaRepair Plus 10%

Pro zdravou pokožku nohou a krásná chodidla!

Testy kosmetiky: Tělová | vydáno 24. 03. 2017

Naše tipy

Dnešní horoskop

Štír

25. 03. 2017 Horoskop Štír

Dostala jsi pozvání na firemní party a nechce se ti jít? Rozhodně vyraž. Šéf má pro tebe velké překvapení. Chystá na ... Celý horoskop

Karta dne

Paže pohárů
Někdo ve tvém okolí ti v pravý čas podá pomocnou ruku, stačí ji přijmout a dovolit, aby tě zachránil od strachu a pocitů viny. Blíží se k tobě nová láska nebo probuzen...

Astroporadna - odpovídá Sára

astroporadna
  • Duchovno
  • Výklad tarotů
  • Magické obrázky
  • Andělské karty
  • Výklad pomocí kamenů
  • Partnerské vztahy
  • Aktivace čaker
Nech si poradit

Redakční blog

Redakční blog

Femina v novém kabátku

Nový týden je tady a s ním také konečně po dlouhé zimě oficiálně přichází jaro. Také už se nemůžeš dočkat, až se přír...

Celý článek

Módní policie

TOPlist